پوشاک, مجله مد و فشن, مد و فشن

نکاتی که به هنگام انتخاب لباس بهتر است رعایت کنیم

lazy

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل در انتخاب لباس

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی که در نگاه اول به چشم می خورد و موجب زیبایی شما می شود، لباس است. به همین علت انسان ها معمولا به لباسی که می پوشند و به نحوه ای که در جامعه ظاهر می شوند، اهمیت می دهند. اما موضوعی که در انتخاب لباس وجود دارد این است که گاهی انتخاب لباس به یک معضل و مشکل بری افراد به خصوص افرادی که زیبایی اندام خود را از دست داده اند، تبدیل شده است. به همین دلیل یکی از مهم ترین معیارهایی که افراد در انتخاب لباس دارند این است که اشکالات و نقص های ظاهری آن ها پوشانیده شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، طراحان لباس با در نظر گرفتن این مسئله بر این تلاش اند تا لباس هایی متناسب با نیاز های متفاوت جامعه اعم از فرم های اندامی مختلف، قد های خیلی بلند و یا کوتاه و … طراحی نمایند و نیازهایی از این قبیل را رفع کنند.

رنگ های متناسب با پوست

احتمالا شما هم با افرادی مواجه شده اید که ترس از انتخاب رنگ لباس برای ظاهرشان، به دلایل مختلفی مانند همخوانی رنگ لباس و رنگ پوست، متناسب بودن رنگ لباس با شخصیت افراد و … را دارند و غالبا دچار مشکل می شوند.

شاید شما هم جزء این دسته از افراد باشید، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در این بخش از مقاله همراه ما باشید تا با انتخاب رنگ و لباس مناسب احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید.

اگر جزء افرادی هستید که پوست تیره رنگ دارید بهتر است از رنگ های سرمه ای، قهوه ای و مشکی استفاده نکنید و در مقابل بیشتر از زنگ های روشن مانند کرم، طوسی روشن، آبی روشن و … استفاده نمایید. چرا که این کار باعث می شود رنگ پوست شما روشن تر به نظر بیاید و ترکیب رنگی جذابی ظاهر شما را تشکیل می دهد.

اگر شما رنگ پوست روشن دارید بهتر است از رنگ های آبی،سبز و یا بنفش برای لباس های خود استفاده کنید، بهتر است بدانید کهاستفاده از رنگ های خیلی روشن برای پوست های روشن موجب می شود تا شما ظاهر بی رنگ داشته باشید. حال اگر فردی پوست روشنی دارد و رنگ موهای وی نیز روشن است بهتر است از لباس هایی با رنگ تند و گرم مانند نارنجی، قرمز و … استفاده نماید تا ظاهری با انرژی داشته باشد.

جالب است بدانید که افرادی که رنگ پوست گندمی دارند، آزادی عمل بیشتری دارند و این به این معنی است که غالب رنگ ها برای این دسته از افراد مناسب است. نکته ی قابل توجه این است که افراد گندمگون بهتر است از رنگ قهوه ای استفاده نکنند. و برای اینکه زیبایی خاص و قابل توجهی به این افراد بخشیده شود می توانند از رنگ های بژ، سورمه ای و سفید بیشتر استفاده کنند.

لباس هایی که ما را لاغر تر  نشان می دهند

افرادی که اضافه وزن دارند و یا دچار چاقی هستند، به طور معمول با یم معضل جدی برای انتخاب لباس رو به رو هستند. این افراد بهتر است در انتخاب لباس خود به خوبی دقت کنند چرا که ممکن است لباس که انتخاب می کنند نه تنها آن ها را بزرگتر نشان دهد، بلکه تاثیرات جدی تری روی ظاهر آنها بگذارد.

توجه داشته باشید افراد با سایزهای بزرگ باید جنس،مدل و حتی تزئینات لباس را مورد بررسی قرار دهند تا انتخاب مناسب و درستی داشته باشند.

و نکته ی حائز اهمیت این است که رنگ مناسب برای این افراد طیف رنگ های تیره است. پیشنهاد می شود که این افراد از لباس های تک رنگ مانند پیراهن و شلوار یک رنگ و یک دست استفاده کنند تا اندام خود را ایده آل تر از آنچه که هست نشان دهند.

ترجیح این است که از لباس هایی با پارچه ساده و یا طرح های ریز استفاده شود.

لباس مناسب برای افراد کوتاه قد

اگر شما هم جزء افراد کوتاه قد هستید، بهتر از از ست های لباس با یک رنگ استفاده کنید، تک رنگ بودن لباس شما را بلند قد تر نشان می دهد.

لباس هایی با خطوط عمودی می توانند در بلندتر به نظر آمدن شما کمک کنند و همچنین استفاده از کفش هایی با لژ مخفی، لژ ساده و یا پاشنه بلند  می توانند برای شما مناسب تر باشند.

سایز لباس برای این دسته از افراد بسیار مهم و قابل توجه است، چرا که پوشیدن لباس های آزادو گشاد باعث کوتاه تر دیده شدن این افراد می شود و بهتر است لباس کاملا اندازه و متناسب با سایز اندام خود به تن داشته باشند.

لباس هایی با رنگ تیره می توانند انتخاب خوبی برای این گروه از افراد باشد.

شناختن سبک شخصی در لباس پوشیدن

سبک شخصی در لباس پوشیدن نکته ای است که در همه ی افراد وجود دارد و متمایز است. کافی است تا سبک خود را بشناسیم، درک کنیم تا بتوانیم انتخاب خوبی داشته باشیم.

در نظر داشته باشید  سبک شخصی که از آن در لباس پوشیدن استفاده می کنیدنشان دهنده ی سبک زندگی، علایق، روحیات، گذشته و … شخصیت شماست. در نهایت وقتی شما سبک شخصی خود را پیدا می کنید، عالی و با اعتماد به نفس در جامعه نمایان می شوید.

برای شیک پوش بودن نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست

در واقع هدفی که افراد برای انتخاب لباس دارند، این است که در نهایت شک و جذاب به نظر بیایند. تصور رایج این است که برای شیک بودن نیاز به صرف هزینه های زیادی است. مسئله ای که وجود دارد این است که برخلاف این تصور ، نیازی نیست تا هزینه های بالایی را متحمل شوید. زیرا زمانی که شما لباس های کلاسیک و یا لباس هایی با جنس خوب و مرغوب را انتخاب می کنید، این لباس ها تا مدت ها برای شما باقی می مانند و قابل استفاده هستند. بنابراین پیشنهادمی کنیم در هنگام خرید برای اینکه بتوانید لباس مناسبی را انتخاب کنید تا ظاهرتان را جذاب کند، لباس های با کیفیت و دارای جنس خوب و هچنین سبک را انتخاب کنید تا راحت تر بتوانبد با دیگر لباس های خود ست کنید.

برای اینکه بتوانید در ظاهر خوذ تغییر ایجاد کنید، بهتر است بدانید اکسسوری ها (کفش، روسری،کیف، دستنبند، گردنبند، کلاه و ..) در مقایسه با لباس ازقیمت مناسب تری برخوردارند و می توان از اکسسوری های مختلفی برای جلوه بخشیدن به ظاهر خود و ایجاد تغییر استفاده کنید.

جالب است بدانید زمانی که در انتخاب لباس های خود دقت لازم را به خرج می دهید، نیازی نیست تا کمد خود را پر از لباس کنید. چراکه می توانید با استفاده از اکسسوری های مختلف و متنوع، تغییرات زیادی را در ظاهر و تیپ خود ایجاد نمایید.

لباس هایی با رنگ خنثی بپوشید

از دیگر نکاتی که در مورد اصول انتخاب لباس به آن اشاره می کنیم، این است زمانی که از هماهنگی و ترکیب لباس های خود مطمئن نیستید، از لباس هایی با رنگ خنثی استفاده کنید. طرح های مختلف و متعددی از لباس ها با تنوع رنگی بالا وجود دارد که شما بتوانید با استفاده از آن ها جذاب تر به ظر برسید، اما مسئله ای که وجود دارد این است که ممکن است شما با استفاده از این لباس ها احساس راحتی نداشته باشید در این جا شما می توانید از لباس هایی با رنگ خنثی استفاده کنید و طیف وسیع رنگ های خنثی به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید با لباس های دیگر خود ست کنید.

از جمله رنگ های خنثی می توان به رنگ های بژ ، کرم، سفید، آبی آسمانی،خاکستری و … اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که بهتر است تا از رنگ های خنثی به عنوان تک رنگ در پوشش ظاهری خود استفاده نکنید، زمانی که از رنگ های خنثی در کنار رنگ های مکمل و ترکیبی استفاده می کنید، جذاب تر به نظر می رسید.

همچنین شما می توانید در کنار این رنگ های خنثی از اکسسوری های دیگری نیز استفاده کنید که به ظاهر شما جان می بخشند. برای مثال از اکسسوری استفاده کنید که رنگ چشمگیر و زیبا داشته باشد. برای مثال می توان از کمربند چرم، روسری پشمی، کلاه یا کفش پاشنه بلند قرمز استفاده کنید.

علاوه براین سایز مناسب لباس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن لباس با سایز مناسب اندام شما در شیک پوشی تاثیرگذار است. برای مثال دامن هایی که دقیقا پایین یا بالای زانو هستند.

درصورتی که از شلوارهای کلاسیک استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که شلوارهای کلاسیک معمولا راسته و یا کمی دم پا گشاد و یا حتی شبیه به شلوارهای مردانه هستند و پارچه های کلاسیک مناسب ترین گزینه به عنوان جنس پارچه این شلوار ها می باشد.

در استفاده از کت ها، بلوزها و یا ژاکت ها در نظر داشته باشید که گودی کمر مشخص باشد.

چند نکته ی قابل توجه برای خانم ها برای انتخاب لباس

سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که ساده باشند. در واقع باید بگوییم که لباس درجه یک باید کمی ساده باشد.

پیشنهاد می شود از لباس های دکلته و خیلی باز و همچنین دامن های خیلی کوتاه و همچنین تاپ هایی که بالا تنه ی خیلی شلوغی دارند استفاده نکنید.

غالبا یقه ی لباس های خانم ها به صورت یقه گرد، یقه هفت و یقه قایقی است. گاهی اوقات برای تنوع بهتر از لباس هایی با یقه ی مربعی استفاده کنید. لباس ها با یقه های نامتقارن می توانند انتخاب خوبی برای مراسم رسمی باشند.

یکی از علایق خانم ها استفاده از زیور آلات است. بهتر است از زیور آلات متنوع و متناسب با نوع و رنگ لباس استفاده کنید. از زیور آلات رایج می توان به گردنبند، گوشواره، دستبند،انگشتر، روسری،کلاه، کفش، شال گردن، دستمال گردن و … اشاره کرد که هر کدام تاثیر بسزایی در ظاهر شما ایجاد می کنند.

از دیگر مواردی که بر زیبایی ظاهری شما می افزاید، کفش است. می توانید از کفش های پاشنه بلند یا بوت هایی با رنگ خنثی، مشکی و یا کرم کمک بگیرید. این کفش ها از این نظر مناسب هستند که شما می توانید آن ها را به دفعات و با لباس های مختلفی هماهنگ و ست کنید و نیازی نیست تا کمدی پر از کفش های گوناگون داشته باشید.

چند نکته ی کلی در انتخاب لباس برای آقایان

اگر از لباس های یقه گرد استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که این نوع یقه گردن شما را کوتاه تر نشان می دهد.

برای اینکه کوتاه تر و کمی توپر تر به نظر برسید، بهتر است از کروات های پهن استفاده کنید.

در صورتی که کت و شلوار به تن می کنید، جذاب تر به نظر می رسید اگر کمربند و کفش را با هم ست و هماهنگ کنید. بهت است کت و شلوارهایی با رنگ سرمه ای و خاکستری را با کمربند و کفش مشکی ست کنید و کت و شلوار طیف قهوه ای و زیتونی را با کمربند و کفش قهوه ای هماهنگ کنید.

به یاد داشته باشید که اندازه ی شلوار شما و تناسب آن با کمرتان از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در ظاهر شما به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *