مجله مد و فشن, مد و فشن

شخصیت شناسی با توجه به سبک لباس پوشیدن + انواع سبک ها

lazy

شخصیت شناسی علمی است که در دنیای امروز اهمیت ویژه ای دارد، و همچنین طرز لباس پوشیدن هر فرد گویای شخصیت اوست. بیشتر افراد در انتخاب لباس دقت کافی به خرج نمی‌دهند و هر چه در دسترسشان باشد را می‌پوشند. اما بهتر است که قبل از ظاهر شدن در جامعه، کمی بیشتر برای انتخاب لباس و رنگ آن وقت بگذارید.

توصیه می‌کنیم در انتخاب لباس آگاهانه قدم بردارید، چرا که برداشت دیگران از شخصیت شما تا حد زیادی به لباسی که می‌پوشید بستگی دارد.  به این منظور نباشد که لباسی را فقط برای اینکه مد شده به تن کنید، بلکه قبل از هر چیزی از خودتان بپرسید آیا این مد اصلا با شخصیت من جور است؟

بسیاری از چیزهایی که در ذهن آدمی می‌گذرد، به دلیل عادت های رفتاری و هنجارهای اجتماعی فرصت بروز پیدا نمی‌کنند. اما سبک لباس پوشیدن از جمله معدود شاخص‌هایی است که اطلاعات واضح و زیادی را پیرامون شخصیت و جهان‌بینی هر فرد در اختیار مخاطب و بیننده قرار می‌دهد.

در ادامه، چند سبکِ لباس پوشیدن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت هر یک از این تیپ‌ها  گویای چه نوع اطلاعات شخصیتی است.

سبک کلاسیک

كلاسيك پوش ها افرادى با ویژگی رهبری  و داراى اعتمادبه نفس هستند، تمايل به ساده پوشى دارند و از جلب توجه دورى مى كنند. اين افراد شخصیتی آرام، با وقار، مطمئن، مستحکم و قابل اعتماد در نظر ديگران دارند.

كلاسيك پوش ها افرادى هستند كه اهمیتی به مد روز نمی دهند و سبک مشخصى دارند.  اين افراد داراى چهارچوب و اصول و سنت ها هستند، اغلب از رنگ هاى تيره ،سفيد، خنثى  و نود( رنگ پوست) استفاده مى كنند.

این گروه از افراد اغلب تمايل به برندهاى اصیل و متشخص و داراى اعتبار دارند.

سبک مدرن و برند

بِرندپوشان اغلب از لباس‌های مارک‌دار و به روز استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند همه‌ی جزئیات لباس‌شان به دست طراحان معروف و نامی طراحی شده باشد. خانم‌های این سبک  عادت دارند به خاص ترین و شیک ‌ترین سالن های زیبایی شهر بروند و لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و اکسسوری های خود را از فروشگاه‌های منحصر به فرد و مدرن خرید کنند.

سبک اسپرت

استفاده از لباس ها و کفش های ورزشی به دیگران نشان می دهد که شما ورزشکارید و مراقب بدن و سلامتی خود هستید. افراد دارای سبک اسپرت اغلب افرادی با اراده، دارای روحیه جسور و جنگجویانه هستند.

ناجی ، شجاع و ایثارگر از ویژگی های این افراد است. اسپرت پوشان خلاق و اجتماعی هستند، عاشق سفرند و زمانی که  ناگزیر  به ماندن در یک مکان به  مدت طولانی شوند، بسیار کسل و خسته می‌شوند.

نیاز دارند همیشه در بین افرادی باشند که به آنها احترام گذاشته شده و دوست داشته  شوند، اهل خطر کردن و هیجان ،پرانرژی و فعال هستند.

 اسپرت پوش ها اغلب از برندهایی با شخصیت قهرمان و قدرتمند و قدر استفاده می کنند.

سبک پانک

پانکی ها  یاغی و قانون شکن هستند. این افراد تمایل به جاه طلبی، شکستن مرزها و قواعد، به رخ کشیدن قدرت و رقابت دارند.  همچنین این افراد دارای شخصیتی خطر پذیر، سرسخت و مرموز هستند.

پانکی ها یا سبک راک از پارچه های خشن، ناهمگون و چرم، رنگهای مشکی و تیره، آرایش های خاص،  مدل و رنگ موی متفاوت و زیورآلات بزرگ، چشم گیر و براق استفاده می کنند.

سبک رمانتیک

رمانتیک ها و فانتزی ها  عموما  افرادی مغرور و زود رنج هستند. همچنین افرادی بسیار جذاب، شایسته و معقول. افرادی رویایی هستند و در فضایی شاعرانه و لطیف زندگی می کنند. آنها بسیار ظریف، اجتماعی و ساده پسند هستند. رمانتیک ها بیشتر علاقه مند به لباس های تنگ و باز با رنگ های سفید، مشکی، قرمز و رنگ های هیجانی هستند. این کار را برای جلب توجه و مورد تحسین قرار گرفتن انجام می دهند.  این افراد به شدت سر شار از انرژی مثبت و عشق و بالندگی اند. غالبا شخصیت ها و افکار این گروه  بر پایه زیبایی و احساسات استوار شده است و بیشتر با قلب ها سر و کار دارند تا مغزها.

سبک ژولیده

افرادی که سبک ژولیده لباس می پوشند ، طوری که انگار همیشه با همان لباس‌هایی که تن‌شان است به رختخواب می‌روند. لباس‌های چروکیده و ناهماهنگ، شلوار جین پاره، صورت نشسته، موهای شانه نکرده و البته در مورد خانم‌ها آرایش غلیظ از جمله نشانه‌های این سبک است.

طرز لباس پوشیدن که بیشتر در جوان‌ترها مشاهده می‌شود به نوعی مقابله با هنجارهای جامعه است. این افراد ادعای آزاداندیشی دارند و با سبکی که لباس می پوشند، می‌خواهند هنجارشکنی کنند.

غالبا این افراد بی‌انگیزه‌ هستند که هنوز تصویر واضحی از شخصیت خودشان در ذهن ندارند. بی‌خیال هستند و این بی‌خیالی را به همه‌ی جنبه‌های زندگی‌شان از کار گرفته تا روابط اجتماعی وارد می‌کنند.

سبک لباس پوشیدن شما کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *