پوشاک

تاثیر لباس در رفتار، روحیه، طرز فکر و احساس قدرت در شما + چند نکته جالب

lazy

بسیاری از مردم هنگامی که از خواب بیدار می شوند، در انتخاب لباس خود مشکل دارند. با این حال بهتر است در هنگام انتخاب لباس به سرعت عبور نکنید، چراکه تاثیر مستقیمی در باقی روزتان خواهد داشت. انتخاب لباس به ندرت می تواند بی غرض باشد. رازهای درونمان در نوع پوشش ما مشخص می شود. هنگامی که سعی می کنید لباس مناسبی را برای خود انتخاب کنید به طور ناخودآگاه احساس بهتری خواهید داشت.

درواقع زمانی که تصویر ضمتی از خودتان را تصور می کنید و در ذهنان دارید، ذهنتان از افکار منفی دور می شود و بر تاثیر مثبت خودتان بر افراد و باقی روز تمرکز خواهید کرد. همچنین زمانی که به ظاهرتان اهمیت می دهید و لباسی را که دوست دارید به تن می کنید احساس خوشایندی بیشتری خواهید داشت. این احساس خوشایند بر اعتماد به نفس و در نتیجه زندگی حرفه ای و فردی تاثیر خواهد داشت.

چگونه انتخاب لباس بر روحیه تاثیر می گذارد؟

محقققان و روانشناسان بر این باور هستند که گاهی اوقات انتخاب لباس تاثیر مستقیمی بر روحیه و رفتار افراد دارد، در این صورت لباس و پوشش نه تنها بر ظاهر و جلوه ی فردی، بلکه بر درون و خلق و خو و اعتماد به نفس نیز تاثیر دارد. به همین دلیل بسیاری از احساسات میتواند ناشی از مدل لباس و یا حتی رنگ آن باشدو

اما این موضوع تنها یک بعد از این حقیقت است. چراکه ممکن است احساسات ما روی انتخاب لباس لباس هایمان تاثیر گذارد. برای مثال ممکن است که یک روز ناراحت باشید و به طور ناخودآگاه یک لباس تیره رنگ و قدیمی را درآن روز استفاده کنید.

برای موفقیت و تجربه ی خوشایند لباس بپوشید. بنابراین در صورتی که به طور آگاهانه لباس خود را انتخاب کنید، ممکن است لباس بر رفتار و روحیه ی شما تاثیر بگذارد.از این رو توصیه می کنیم که برای موفقیت و حال خوب خود لباس بپوشید!

انتخاب لباس به شما احساس قدرت می دهد!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، لباس به شما احسس قدرت می دهد. محققان روی گروهی از خانم ها و آقایانی که در تجارت مشغ.ل به کار بودند، تحقیقاتی صورت دادند و در نهایت به این نتیجه دست یافتند که لباس های رسمی مانند کت و شلوار مردانه و یا کت و دامن زنانه احساس قدرت و اعتماد به نفس را در انسان افزایش می دهد.

در مقابل گروه دوم که لباس های نا منظم و بدون فکر در محل کار خود به تن داشتند، در مقابله با چالش ها و روندهای منطقی ضعیف تر عمل می کنند، زیرا اعتماد بع نفس کمتری نسبت به گروه اول داشتند.

به همین جهت قدرت لباس را دست کم نگیرید!

انتخاب لباس بر ظرز فکر شما تاثیر می گذارد

لباس علاوه بر قدرت، بر طرز فکر شما نیز تاثیر می گذارد. بسیاری از نویسندگان مشهور دنیا در ابتدای صبح یک لباس آراسته و یا رسمی به تن می کردند تا احساس کنند وارد یک محل کار حرفه ای شده اند. سپس متن یا داستان خود را خلق می کردند و اینگونه آثار قدرتمند آنان در تاریخ ماندگار ماند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، زمانی که در خانه هستید و لباس راحتی یا قدیمی به تن داردید، احساس خستگی می کنید. اما زمانی که برای مهمانی یا محل کار خود لباس به تن می کنید انرژی بیشتری دارید و دیگر کسل نیستید. از این رو می توان به این نکته پی برد که لباس بر طرز فکر ناخودآگاه  نیز تاثیر میگذارد!

جالب است بدانید:

·       لباس ورزشی شما را به تحرک وا می دارد.

·       لباس بر هوش شما نیز تاثیر می گذارد.

·       لباس تاثیر مستقیمی بر موفقیت در مصاحبه ی کاری دارد.

·       لباس مناسب روحیه ی شما را شاد می کنید.

·       لباس مناسب بر اعتماد به نفس شما می افزاید.

به طور کلی می توان گفت انتخاب لباس می تواند یکی از تاثیرگذارترین مولفه های روزانه بر خلق  خو، رفتار، میزان اعتماد به نفس، ارتباطات شما و … باشد که از مهم ترین آن ها می توانیم به تاثیرگذاری افراد نیز اشاره کنیم.
در واقع می توان گفت لباس نشانگر شخصیت و قدرت شماست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *